Новини

Български дилъри посетиха заводите на компанията в Турция


В началото на месец февруари 2020 г. група български дилъри посетиха заводите на познатия у нас бранд MASS в гр. Маниса, Турция. Те бяха в компанията на Айдоган Саргън, управител на  фирма Агростил ООД, която предлага от години бранда MASS на българския пазар. 

„Традиционно всяка година правим по едно посещение в нашите заводи, като целта е нашите дилъри да опознаят по-отблизо нашите продукти и технологии, както и всичките новости, които предстоят в нашата компания. Агростил ООД стартира дейността си през 2006 година, но нашата техника се предлага на българския пазар вече почти 20 години, доказала се е като качество и като марка. Най-популярни на българския пазар и сред българскте фермери в момена са нашите плугове. Но компанията ни усилено работи и в посока разнообразяване на портфолиото с нови машини. Всяка година работим и по подобряването и реновирането на нашите продукти. Съвсем скоро започнахме да произвеждаме и сеялки, които скоро ще ги представим на полеви демонстрации, за да могат нашите български клиенти да се запознаят с тях отблизо и да оценят предимствата и възможностите им. Всички наши машини са с изключително качество и здравина. Това е и нашето голямо предимство - съотношението качество-цена е изключително добро.“  - Айдоган Саргън, управител на фирма Агростил ООД


Халит Юнлю, собственик на турски заводи за производство на агротехника: България е наша приоритетна цел

  • Разкажете за Вашата компания. Каква е историята на успеха Ви?

Нашата компания е създадена през 1971 г. в малко помещение. Първата година извършвахме ремонтни дейности и работихме като подизпълнител. По това време никога не съм се пазарил за цената на извършената услуга, но моята цел беше да станем производители и да произвеждаме качествени продукти. През 1972 година се насочихме към производството. Първоначално нямахме необходимите машини и оборудване и всичко се извършваше на ръка. За много кратко време през 1973 1975 година името UNLU стана известно и популярно, поради това, че всеки наш продукт беше много качествено изработен и по този начин печелихме одобрението на клиентите. Най-вече успехът ни се дължи на това, че винаги бяхме честни и работливи. Видяхме резултата от тази работа, в момента имаме три компании в Турция и една в България, където планираното ни развитие малко закъсня, защото тук имахме много инвестиции; освен това в Турция има и криза, но сме си поставили цел: С ускорени темпове да се развием в България и да предоставим много добри услуги на българските земеделци. В Турция имаме три фирми: едната от тях е Юнлю Зираат (Unlu Ziraat), другата – Матрис (Matris) и третата – Халит Юнлю (Halit UNLU); четвъртата е в България: Агростил ООД, но в България нямаме цялостно производство, от тук изпращаме като полуфабрикати, там се сглобяват като краен продукт. Няма значение дали сме произвели продукта тука или там. Целта ни е скоро да направим добра инвестиция в България, с която да предоставим по-бързо нашите услуги на земеделците, които ще работят с нас.

  

  • С какви производствени мощности разполагате и как смятате да се развивате?

Общата ни площ в Юнлю Зираат (Unlu Ziraat) е 37 000 м², от които около 25 000 26 000 м² са закрити помещения, в Матрис (Matris) е 20 000 м², от които 10 000 12 000 м² са закрити, а в Халит Юнлю (Halit UNLU) е 35 000 м², от които 24 000 25 000 м² са закрити помещения. Краткосрочните ни плановете ни включват построяване на допълнителни помещения в Матрис (Matris), защото е необходимо да предоставим нашите услуги по най-добрия начин на земеделците. Те са в очакване на това и ние сме длъжни да им го предоставим. За кратко време трябва да успеем и ще го осъществим в планираните мащаби и количество.

  • Една от отличителните черти на Вашите продукти е високото качество. Как го постигате?


Качеството започва от суровината, не се постига с думи. Суровината, която използваме, е нещо специално разработено за нас с различни механични свойства от стандартните. Поради тази причина суровината ни е по-скъпа, но въпреки това се стремим да държим цените по-икономични, за да може всеки да има възможността да закупи нашите продукти. За много кратко време в България ще направим редица полеви демонстрации, за да им покажем нашите продукти в действие, за да могат самите те да се убедят в нашето качество. Разбира се, отворени сме да направим демонстрациите заедно с други конкурентни марки, за да могат земеделците сами да направят реалната преценка. Защото те могат да издадат най-верния доклад за свършената работа. Ще имаме по-голям успех, защото при представянето на нашите машини ще чуем различни мнения, което ще ни е от полза за подобряването на нашите продукти. Моето най-голямо предимство е, че съм индустриалец и в същото време - и земеделец. Тъй като познавам изключително земеделците, имам ясна представа за работата им и това ми дава предимство.

  • Към кои пазари са насочени Вашите амбиции?

Преди няколко месеца бях в Африка. В Африка останахме 5-10 дни и проведохме четири семинара, а след това и пети семинар с участието на един министър. Знаете, че Африка е бедна страна, става въпрос за Чад и Камерун. Турция преди 80 100 години беше по същия начин. Нямат нищо, всичко става с физическа сила. Примерно, вместо да събере 500 кг памук, събира 60-70 килограма, засаждането става ръчно. Няма достатъчно машини, оборудване, трактори т.н. На тези семинари моето послание към тях беше, че ще ги направя богати. Как ще ги направим богати - ще им дадем машините и необходимото обучение, а те от своя страна ще работят. Като работят, ще печелят повече, ще плащат данъци на държавата, а държавата от своя страна ще бъде длъжна да направи инфраструктурата. Нашата цел е да служим на обществеността. Колкото по-голям кръг от обществеността обслужваме, толкова по-висока ще бъде нашата стойност. Например, сега е наред Америка, Русия, тази година трябва да придобием добър дял от руския пазар, защото нашите стремежи са в тази посока. Мисля, че ще успеем. Владеем 70 % от турския пазар. В момента работата при всеки е в застой, но ние винаги имаме много работа. Разбира се, в Турция има икономически проблеми, но ще ги преодолеем, защото турският пазар е много голям. България обаче е наша приоритетна цел. Трябва много добре да се развием там. Има качествени продукти и правим всичко възможно да поддържаме най-доброто качество. Цените ни са икономични, спрямо европейските, но спрямо турските са малко по-скъпи. Нашата дневна продукция в едната фабрика е 120 броя, но според нуждите може да стигнем и до 150 броя. В Халит Юнлю (Halit UNLU) сме си поставили като цел да произвеждаме по-качествени продукти. В бъдеще ще започнем да произвеждаме комбинирани продукти за по-големи трактори.

  • В България имате дъщерна компания - Агростил. Как виждате нейното развитие?

Предприемаме всички необходими мерки, за да постигнем най-доброто. Ще вдигнем нивото на фирмата и в България. Всичко това ще го направим, за да осигурим по-добри и бързи услуги на земеделците в България. Мисля, че в бъдеще всичко ще бъде много по-добре. Скоро ще посетя България, за да представя нашите продукти и да се запозная с земеделците там. Много сме доволни, че дилърите ни в България ни посещават. Скоро ще навлезем и на немските пазари. Но за там трябва да работим малко повече. До края на годината ще постигнем голяма част от целите си и след това всичко ще бъде по-лесно. За мен е много важен пазарът в България. Трябва да държим голяма част от пазара в България при всички машини. В момента търсим парцел с по-голяма площ, където да реализираме производството на различни продукти. Благодаря Ви много. Бъдете живи и здрави!

 

Антон Димитров, специалист продажби в Анимекс ООД: Продуктите с марката МASS са наистина качествени и ценово стоят много добре на българския пазар

„Много съм впечатлен от посещението си в един от заводите на бранда МASS. Това е най-новият и най-голям завод на компанията. Фирма Анимекс и МASS си партнират от много години, може би повече от 15. Всяка година нашите търговци идват и се запознават с иновациите на компанията. В момента сме в най-новия завод на MASS, който не бих казал, че отстъпва по нещо на големите европейски заводи. Брандът MASS е познат на българския пазар най-вече с плуговете и почвообработващите машини. Плуговете са се доказали през годините като доста надеждни и добри. Съотношението цена-качество на българския пазар е едно от най-добрите в момента. Освен това фирмата всяка година подобрява своите машини като се стреми да отговяря на изискванията, които имат нашите фермери. Мога да кажа, че марката МASS е доста разпознаваема на българския пазар и в последните години качеството на материалите, които се влагат в машините, не отстъпва по нищо на водещите европейски образци и брандове. Но пък ценово стоят много по-добре. Тук на място в заводите се запознахме и с други машини, които произвежда компанията, а не само с плуговете. 

Отскоро на българския пазар са познати и дисковите брани МASS, които бих казал вършат много добра работа. Надявам се още дълги години да продължаваме да работим с фирма МASS и да предлагаме техните продукти. Защото са наистина качествени и ценово стоят много добре на българския пазар.“

Георги Ерев, управител на фирма Агромашина: Всеки един земеделски производител, ще може да разчита на 100% на марката МASS

„Голяма част от бизнеса ни е насочена към земеделския сектор. В момента се намираме в един от заводите на МASS. Изненадата е голяма - заводът е огромен, почти цял ден ни трябваше, за да обиколим и другите два завода. Това, което забелязвам е, че тук се работи наистина много професионално. Суровините, които използват за направата на плугове, дискови брани и на целия богат асортимент от машини, е изцяло немска стомана и всичко е съобразено като качество и като изпълнение на самите машини със западните стандарти. Дълги години се занимаваме с предлагането на МASS в България. В рамките на 14 години изградихме повече от 80-90 % доволни клиенти, които и до момента работят с техниката, която е им е продадена преди толкова години. Съвсем спокойно мога да заявя, че в момента продуктът, който се произвежда в заводите е напълно съпоставим с всяка една западна машина и мога да уверя всеки един земеделски производител, че може да разчита на 100 % на марката МASS.“